torsdag 12 februari...Så gick man med svansen mellan benen...

Om jag hade haft en så hade jag gjort det i alla fall när jag kom till min veterinär... Jag vet att jag e hopplös när det gäller mina veterinärbesök... annars brukar jag ha koll och ordning och reda men där har mina hjärnceller rymt=) Tur att man har Per som veterinär: han fyller i och påminner om ditt och datt när det gäller mina besök, och jag får alltid (!) komma fast jag ringer aldeles för sent igentligen=) Nu i tisdags ¨så var det dax för ultraljud på Tindra, mkt stressigt var det. Jag jobbade och tiden rann i väg till nästan 16.30 sen hade jag ett möte kl 17 i Uppsala och sen skulle jag hem hämta Tindra sen till Örbyhus till 18.30..... Jag fick ringa hem till gubben så fick han möta upp mig med Tindra ute på stora vägen så att jag skulle hinna, och med var Michaela (min 11-åriga dotter) Till Per och Elna i Örbyhus : nybryggt kaffe och bakade bullar stod framme som vanligt där=) och lika gott och avslappnande som alltid.

Per rakar Tindra lite sen håller jag och Michaela henne medans Per kollar ... här finns det bebisar säger han: 1,2,3,4,5,6 men oj oj det var många här, det går inte att räkna, så säger han åt Michaela -" ser du alla bebisarna här" och Michis säger- nej, det ser ut som vårat dataspel!...
Herrejösse vi skrattade så vi höll på att gå åt, men det kom så otroligt spontant och ärligt så...

jag hade ju beställt 6-7 bebisar, så Tindra har ju då inte lyssnat på vad matte ville=) hoppas att det inte blir allt för många bara men framför allt allt att dem är friska...

I går så jobbade jag tillsammans med den sjuksköterskan vars tjänst jag tagit över (hon gick i pension när jag började) hon hoppar in på timmar i bland. Det var trevligt att ha henne på jobbet. På eftermiddagen var jag på MAS-möte och timmarna flög i väg...- övertid igen..

I dag så har Tindra jobbat med Cissi. Jag hade min andra Etikrond med personal i dag, dessa diskussioner är så härliga, vi har bokat upp några Etikronder nu under feb-mars, en bra stund att rensa lite i själen tycker jag..

En TV-kanal har hört av sig till min chef  om frågan att få träffa Tindra i arbete vi får väl se vad det leder till.
Här är det i alla fall en matte som räknar ner till vecka 11.=)

Har fått godkänt med min s.k "VAB" ledighet då i alla fall...

hej hopp

Solong 
Happy Catrin

Fotograf: Rebecca Eriksson Stoltz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0