gröngöling igen=)....

Nej, men en ny avdelning har jag börjat på denna vecka.... Dessa två dagar har bara flygit i väg. I morgon är jag själv i huset med tre avdelningar, så i morgon blir det nog bara akuta insatser man hinner med.

I dag hade vi rond och mellan dessa så blev "min" doktor intervjuad av en journalist ang "vårdhund"... undrar vad han sa ja=) det får jag nog reda på tids nog. Vi har ju tur att vi har en positiv Dr till detta arbetssätt...-Fler såna i Sverige behöver vi, som inte ser psykofarmakan som första hands alternativ=)

Jag tycker att det skulle vara lite som USA (och det ska jag villigt erkänna att det är mkt sällan jag tycker USA gör något bra) nu tänker jag då på försäkringsbolagen  "over there"  och som ni alla vet så måste man nästan ha en försäkring för att ha råd att hamna på sjukhus i USA....

Försäkringsbolagen kräver att man har vårdhund tom med på HIA - för att det snabbar på tillfrisknandet så avsevärt, och ni kan ju bara ana vad försäkringsbolagen tjänar på detta , detta tycker jag e stort!!

Jag drömmer om den dan när man får se diplomerade vårdhundar på svenska sjukhus....- jag kunde se effekterna av detta i mitt huvud som i en dröm redan första dagen som jag var på föreläsning om vad vårdhund var innan jag ens började utbildningen=)..........

Nu ska jag bara jobba 2 dagar till, sen går jag på "mammaledighet"  ett tag...=) Jag längtar tills Tindra behagar få ut sina små guldklimpar.....och att de är friska och pigga.... Som ni märkt så är jag ganska dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden, så nästa gång kanske jag ligger i valplådan och uppdaterar=)

Sist men inte minst: så vill jag be alla om ursäkt som mailat/messat eller ringt och jag ej besvarat, men det har varit så fullt upp ett tag.

En liten skön dag hade jag i söndags, då hade vi upplandsträff och det var ett tag sen jag var med... och det är ju så himla kul varje gång man e med.. denna gång så var det   "valpar" från alla tre olika kombinationerna från pappa Santos på plats så det var ju ännu roligare=)  Nästa gång är det femkamp...- då jävlar så ska vi ta hem det igen=)...ska bli kul o se vad vårt lokalombud hittar på för tricks, hon brukar liksom vara lite finurlig på detta....

Nepp, nu är det bygglov, så nu drar jag=)

Hej hopp
Solong
Happy Catrin

gjorde ett litet test på FB i går ang vad  mitt namn skulle bli på japanska=) kan ni gissa vad det blev....Happy så klart (Sashiko)... helt otroligt=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0