Lördag 4 april 2009...

Har bara allmänt tråkigt, därför hamnade jag här... och känner jag mig själv rätt så hinner jag inte sitta här under veckan som kommer...
Jag jobbar hela helgen och går av måndagkväll för att vara ledig en dag i alla fall=)
Livet är underbart just nu.. det händer någonting med bebisarna varje dag, det är så himla kul jag sitter bara och ler och ser ut som ett jävla fån=) ungarna skäller på mig för att jag låter som en fjolla runt dom=) "Who cares" Dem struttar omkring ute en stund på dagarna nu när det är sånt ljuvligt väder. I bland går det väldigt stadigt för att i nästa sekund dratta på ändan....

I morgon så ska det klippas klor och vägas och fotas, ska även försöka filma en snutt i morn med, vi får väl se hur det går...

Tindra vill hellre vara med mig nu, hon blir så ledsen när jag åker utan henne, hon har tom försökt smita ut genom ytterdörren när hon ser att jag tar väskan som jag har till jobbet och så rusar hon ut till bilen.... för att få lite bassning för att hon gör så.. stackars henne, men hon är så otroligt försiktig med gobitarna så ni kan inte ana...

Fick telefonsamtal häromdagen, från Margareta och hon håller på att skriva om vårdhund till Manimalis-rapporten, fick ett utdrag av texten bara några timmar senare, otroligt snabb var hon... tror hon skrev 2-3 A4 sidor, så ni må tro att jag tänker ta del av den när den kommer ut, det har ej kommit ut någon Manimalis-rapport sedan 2005.... en underbar rubrik till texten hittade hon i alla fall=)...(ang tindras arbete)

Nästa vecka så ska Ingeborg Höök komma till vår arbetsplats igen och introducera vårdhund på den avdelning jag nu börjat på, jag böt ju nu under mars) för nu ska Tindra även börja arbeta på den avdelningen=) hennes tjänst är utökad när hon kommer tillbaka från "mammaledigheten" och min chef har stora visioner ang vårdhund, hon vill i framtiden ha 2 vårdhundar som arbetar...=) och hon är ingen hundmänniska, ja jag vet jag har en jä... tur=)

Tror ni mna vårdtagare är utan vårdhund  under Tindras mammaledighet...? ja dem har det, men nästa vecka ska en av mina "kursare" från vårdhundskolan som också blev godkänd få gå "praktik" hos oss under tiden Tindra är hemma...

Och inte nog med det, det är på G med en större forskning på våran arbetsplats vårdhund kontra utan vårdhund, med olika vinklingar,  tror det ska pågå under 2 år.....(sammanlagt) En magisteruppsats tror jag det ska bli.....

Annars har jag hört att det händer en del...
Samma dag jag skrev om att vara medlem i en annan leonbergerklubb här på bloggen så skrevs det ut en text på klubbens hemsida ang detta, man kan ju fundera eller hur....
Och ordförandens rader...öppenhet jo jag tackar, lite för mkt då kanske eftersom det läckte ut vem som skulle bli avelsråd innan något var bestämt eftersom det kom en  liten försäjning av en i styrelsens gäng...- fast det dröjde ju några veckor innan det namnet kom ut, fast jag hörde det redan nån dag efter årsmötet.. och alla frivilliga som var så många..... jag tycker att de bara krymper i dagsläget jag... men vi får väl bevis på öppenheten på nästa protokoll kanske för det har väl kommit in en hel del skrivelser till styrelsen....misstänker jag=)och dessa måste ju redovisas...

Mycket kontakt med valpköparna blir det nu under min lediga tid.... Inte börjar Nova löpa någon gång, jag hoppas så att hon kör i gång snart...

Nästa helg är det utställning ska bli så kul, det var ju så länge sen nu... Grabbarna ska få komma ut och lufta sig lite... sen så kommer ju även Camilla med sina också så det ska bli så kul och se hur dessa krabater utvecklat sig=)...
Solong
Happy Catrin



 


Kommentarer
Postat av: Marie & Grabbz

Jaa vad säger man........

Skönt att ni alla 2+4 benta mår bra i alla fall!

påkåklappen i s....

2009-04-05 @ 01:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0